سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هر که را نهال خوى و خلق به بار بود ، شاخ و بر او بسیار بود . [نهج البلاغه]
سایت تفریحی اچ فانی
 
برنج کته ی ساده با سیب زمینی

طرز پخت برنج کته ی ساده با سیب زمینی

موارد مورد نیاز برای تهیه کته خوشمزه با سیب زمینی:

2 لیوان برنج

300 گرم سیب زمینی

یک عدد گوجه فرنگی

مقدار کمی شوید خشک

دو قاشق غذاخوری روغن مایع یا روغن زیتون

50 گرم لپه در صورت تمایل

ابتدا یک و نیم لیوان آب به برنج اضافه کرده و بگذارید بجوش آید، در همین حین سیب زمینی های خرد شده را به برنج اضافه کنید و بگذارید بجوش آمده و آب خود را بکشد، سپس بعد از مطمئن شدن از کشیده شدن آب آن مقدار دو قاشق غذاخوری روغن مایع یا در صورت تمایل روغن زیتون اضافه کرده و سپس شوید خشک ها را اضافه کرده و با قاشقی به آرامی هم بزنید تا قاطی شود. سپس گوجه فرنگی را که به صورت مرتب خرد شده است به روی کته بریزید و درب قابلمه را بگذارید، اکنون بعد از پنج دقیقه این کته ی خوشمزه و ساده ی شما اماده شده است. در صورت تمایل میتواند هنگام اضافه کرده سیب زمینی ها مقداری لپه نیز برای خوشمزه تر کردن آن اضافه کنید.

طرز تهیه برنج پلو با ماهی تن

منبع:www.yourfun.ir


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط عرفان 94/2/21:: 7:53 صبح     |     () نظر
 
خطرناک ترین مارهای دنیا + عکس و توضیح

خطرناک ترین مارهای دنیا + عکس و توضیح

تصاویری از خطرناک ترین مارهای دنیا به همراه توضیحات

منبع مطلب:

http://yourfun.ir

شاید اسم این مار را بارها و بارها شنیده اید. بلی اسم این مار، مار کبری است سم آن قادر است به طور همزمان 120 موش را از پای در آورد، دقت نیش زدن این مار تا دو متر میباشد در زیر تصویر این مار عجیب و ترسناک را میبنید.

عکس مار کبری،مار کبرا،تصاویری از خطرناک ترین مارهای دنیا به همراه توضیحات

همانطور که از ظاهر این مار پیداست اسم این مار، مار ببری است سم این مار به قدری خطرناک است که به راحتی میتواند به طور همزمان هشت انسان و یا 13332 موش را به کام مرگ بنشاند!

سمی ترین مار دنیا،تصاویری از خطرناک ترین مارهای دنیا به همراه توضیحات

اسم ماری که در زیر مشاهده میکنید کامن کرین هست که زهر بسیار خطرناکی دارد و قادر است 11 انسان را از پای درآورد.

سمی ترین مار دنیا،تصاویری از خطرناک ترین مارهای دنیا به همراه توضیحات

داخل دهان این مار سیاه است، اسمش مابای سیاه است و در حدود 5 متر طول دارد و زهر به اندازه ای قوی هست که قادر است چهار انسان را به طور همزمان به کام مرگ بنشاند.

سمی ترین مار دنیا،تصاویری از خطرناک ترین مارهای دنیا به همراه توضیحات

اسم این مار را بارها شنیده اید، این مار افعی است که معروف به افعی موکنی است و زهر آن قادر است همزمان 2 انسان را از پای درآورد.

سمی ترین مار دنیا،تصاویری از خطرناک ترین مارهای دنیا به همراه توضیحات

ماری که در زیر مشاهده میکنید اسمش بوشمستر هست، نیش این مار میتواند یک انسان را از پای در آورد طول آن در حدود 4 متر است.

سمی ترین مار دنیا،تصاویری از خطرناک ترین مارهای دنیا به همراه توضیحات

نوع دیگری از مار کبرا که به شاه کبرا معروف است طولانی ترین و درازترین مار سمی دنیاست، طول این مار در حدود 6?5 متر است، زهر آن قادر است انسان را به راحتی از پای در آورد، عکس مار شاه کبرا را در زیر مشاهده میکنید:

عکس مار کبری،مار کبرا،تصاویری از خطرناک ترین مارهای دنیا به همراه توضیحات

درست است که طول این مار که در زیر مشاهده میکنید کم هست و در حدود 2 متر است ولی زهر آن بسیار خطرناک، و قادر است 44 انسان را به طور همزمان به کام مرگ بکشد، شاید بتوان این مار را سمی ترین مار دنیا نامید زهر این مار میتواند همزمان 77000 موش را از پای در آورد، این نوع از مارها در استرالیا زندگی میکنند.

سمی ترین مار دنیا،تصاویری از خطرناک ترین مارهای دنیا به همراه توضیحات

تعبیر دیدن مار درخواب

تعبیر خواب مارمولک


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط عرفان 94/2/18:: 8:44 عصر     |     () نظر
 
برای خواب راحت چایی به لیمو بنوشیدwww.yourfun.ir

برای خواب راحت چایی به لیمو بنوشید

www.yourfun.ir

اضافه کردن مقداری برگ به لیمو در چای و خوردن آن علاوه بر آرامش اعصاب و تاثیرات مثبت بر روح و روان، در جهت داشتن خوابی راحت و سریع به خواب رفتن به شما کمک خواهد کرد، همچنین اضافه کردن آن به چایی طعم و عطر خوشی به چایی خواهد داد، به لیمو را میتوانید از عطاری ها تهیه کنید. سعی کنید روزانه حداقل دو لیوان چای به لیمو مصرف کنید تا دیگر نیازی به قرص های مضر آرامش بخش نداشته باشید. سعی کنید یک ساعت قبل از وقت خوابتان یک لیوان دم کردنی برگ به لیمو بنوشید تا به راحتی بخوابید؛ مصرف نوشیدنی برگ به لیمو برای افرادی که خواب نامنظمی دارند و بعد از خواب دفعات زیادی از خواب بیدار میشوند و دوباره نمیتوانند بخوابند مفید است؛ البته این حالت ممکن است علایمی از بروز بیماری افسردگی در شما باشد، که با بکار بردن این داروی گیاهی معجزه آسا در عرض کمتر از یک ماه میتوانید آن را در خود ریشه کن کنید، درصورتیکه افسردگی شما خفیف می باشد و دنبال یک درمانی گیاهی مناسب هستید بهترین گزینه به لیموست و میتواند از رشد بیماری و عود کردن آن جلوگیری کند. گفتنی است به لیمو یکی از آرامش بخش ترین گیاه هاست که خشکانده آن به وفور و با قیمت ارزان در عطاری ها موجود است.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط عرفان 94/2/18:: 8:43 عصر     |     () نظر
 
قارچ طبیعی+خواص جالب آن

قارچ طبیعی را چگونه پیدا کنیم+خواص جالب آن

معمولا در فصل بهار و بخصوص اردیبهشت ماه میتوانید این خوراکی لذیذ را بیابید همچنین در فصل پاییز نیز قارچ های پاییزی پرخاصیت میتوانید پیدا کنید. اما چگونه؟ و کجا؟ مطمئنا قارچ هایی که در فروشگاه ها میفروشند از نوع پرورشی و گلخانه ایست که طعم و خاصیت قارچ طبیعی را ندارد، پس دو راه وجود دارد یا اینکه از یک آدم مطمئن یا از یک فروشگاه معتبر قارچ طبیعی تهیه کنید مواظب باشید قارچ سمی نباشد! دوم اینکه خودتان قارچ طبیعی را بشناسید و به کوه و در و دشت بروید و پیدا کنید. قارچ طبیعی معمولا زیر کلاهک آن سفید و متمایل به قهوه ای کم رنگ است. قارچ طبیعی به هیچ وجه کنار درختان نمی روید پس هرجا قارچی دیدید که کنار درختی رشد کرده است مطمئن باشید که قارچ سمی و کشنده است. قارچ طبیعی معمولا در یونجه زار و زمین های هموار با خاک نرم می روید، تخم قارچ بر اثر وزش باد به زمین های هموار منتقل شده و با باریدن باران و سپس درآمدن خورشید و تابیدن اندکی نور، از دل زمین بیرون می آید این نوع قارچ واقعا خوشمزه و لذیذ است، پس صبر کنید تا یک روز از اولین باران اردیبهشت بگذرد و سپس دل به طبیعت زده و دنبال قارچ بگردید. قارچ دنبالان نیز در زمین های تپه ای بیشتر مشاهده میشود و خاک را به اندازه ای برآمده و ترک خورده میکند که با کندن آن قسمت از دل خاک بیرون می آید. و اما خواص قارچ طبیعی: این نوع قارچ دارای مقادیر قابل توجهی پروتئین از نوع گیاهی است و برای رشد و تصویت عضلات بدن بسیار مفید و موثر میباشد. شما میتواند به وفور ویتامین های مورد نیاز بدن از جمله ویتامین ب2، ب6 ، ب12، ب1 را از یک قارچ طبیعی دریافت کنید. همچنان مقادیر زیاد ویتامین ای و سی در قارچ شما را شگفت زده میکند و سلامتی بدنتان را تضمین خواهد کرد. قارچ طبیعی سرشار از مواد معدنی مورد نیاز بدن همچون کلسیم،پتاسیم،آهن،منگنز و مس میباشد که همگی ضامن سلامتی و بهبود عملکرد سیستم عصبی، دفاعی بدن هستند و در کارکرد بهتر مغز نیز تاثیری مستقیم دارند. برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان حتما این خوارکی لذیذ را در سفره غذایی خود بگنجانید. چنانچه ورزش زیاد میکنید پیشنهاد میکنیم حتما هفته ای دو بار از قارچ استفاده کنید چراکه باعث تقویت استخوان ها و عضلات شما خواهد شد و در حد زیادی به سفت شدن و استحکام آنها کمک خواهد کرد. خوردن قارچ طبیعی از بروز پیری زودرس جلوگیری می کند و نقش زیادی در شادابی و زیبایی پوستتان خواهد داشت.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط عرفان 94/2/18:: 8:43 عصر     |     () نظر
 
فلوکستین بهتر است یا سیتالوپرام؟

جهت درمان افسردگی فلوکستین بهتر است یا سیتالوپرام؟

داروی سیتالوپرام به مراتب جدید تر و بهتر از قرص فلوکستین است البته فلوکستین نیز طبق نظر پزشک معالج در دوز های بالا اثربخشی خوبی دارد. اما امروزه برای درمان بیماری افسردگی استفاده از قرص سیتالوپرام رایج تر است . از جمله عوارض شایع فلوکستین افزایش اشتها و کاهش میل جنسی است که این علایم در سیتالوپرام نیز ممکن بروز کند ولی نسبت به فلوکستین به مراتب کمتر است. در گذشته به جای فلوکستین، قرص فلووکسامین کاربرد بیشتری داشت که با عرضه شدن فلوکستین به بازار و با توجه به عوارض نسبتا زیاد و محسوس فلووکسامین این دارو به تدریج از رده درمانی افسردگی خارج شد. درست است که هم اکنون نیز برخی پزشکان ترجیح میدهند از داروی فلووکسامین که قوی تر است برای درمان بیماری های روانی استفاده کنند ولی عوارض به مراتب بیشتری نسبت به فلوکستین دارد. در کل از دید یک پزشک تجربی شاید تجویز سیتالوپرام بهتر از فلوکستین باشد و تجویز فلوکستین بهتر از فلووکسامین. اما اینکه به یقین گفت کدامیک بهترین عملکرد را داشته باشد غلط است چراکه با توجه به نوع بیماری و میزان رشد آن ممکن است کاربرد و اثربخشی هر یک از داروها متفاوت باشد. لذا در صورتیکه پزشک معالج شما، فلوکستین تجویز کرده است طبق نظر وی به مصرف داروها ادامه دهید و این نکته را بدانید که هر سه دارو برای بهبود بیماری فعلی شما مفید است و به خاطر بسپارید که اثرات این داروها بعد از دو یا سه ماه قابل مشاهده است و در اوایل مصرف ممکن است وضع شما حتی وخیم تر شده و افکار خودکشی به سرتان بزند ولی نگران نباشید و صبر  و تحمل داشته باشید که اثربخشی این داروها از هفته ی سوم شروع شده و به تدریج افزایش می یابد و در اکثر موارد بعد از شش ماه بیماری به کلی در فرد نابود میشود و به دستور روانپزشک با کم کردن دوز مصرفی اقدام به قطع مصرف داروها میشود. در آخر یادآور می شویم که جهت درمان افسردگی های خفیف همراه با هراس اجتماعی یا سوشیال فوبیا اثربخشی سرترالین بهتر از هر سه دارو گزارش شده است.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط عرفان 94/2/18:: 8:42 عصر     |     () نظر
 
قرص آنتی هیستامین و عوارض آن

اطلاعاتی درمورد قرص آنتی هیستامین و عوارض آن

قرصی که در میان قدیمی ها به قرص زکام نیز معروف است اما واقعا این قرص چه خاصیتی دارد؟ و آیا برای درمان زکام هست؟ بله همانطور که در میان عوام رایج است این قرص در قطع آبریزش بینی و درمان سرماخوردگی اثر قابل توجهی دارد، در برخی موارد برای آلرژی و حساسیت نیز تجویز میشود. این قرص پس از جذب توسط معده باعث تنگی عروق و خشک شدن آب بینی میشود.قرصی که هم اکنون با نام آنتی هیستامین دکونژانت در داروخانه ها موجود است اغلب برای کاهش علایم سرماخوردگی همچون سرفه، آبریزش بینی بکار می رود.

عوارض جانبی شایع آنتی هستامین میتواند سرگیجه، خشکی دهان، درد هنگام ادرار، و گاه تاری دید میباشد. البته این عوارض به ندرت و در صورت مصرف طولانی مدت در برخی افراد رخ میدهد.

مصرف همزمان قرص آنتی هیستامین با داروهای سرماخوردگی یا آدولت کلد و همچنین همراه با آنتی بیوتیک ها همچون آموکسی سیلین میتواند در بهبود روند بیماری به افراد کمک کند.

– مصرف قرص آنتی هیستامین برای رفع خارش بینی و عطسه طبق نظر پزشک معالج موثر است.

شربت دیفن هیدرامین که برای سرماخوردگی تجویز میشود نیز از آنتی هیستامین ها محسوب میشود.

– در زمان بارداری فقط با تجویز پزشک اقدام به استفاده از آنتی هیستامین ها کنید.

– به تازگی اسپری آنتی هیستامین نیز به داروخانه ها عرضه شده است که قیمت بالایی دارد و در کنار مزه ی تلخ آن خواب آور نیز میباشد.

– استفاده از این قرص برای افرادی که از مشکلات پروستات و سنگینی دفع ادرار رنج میبرند میتواند وضع را وخیم تر کند.

manba : http://yourfun.ir


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط عرفان 94/2/18:: 8:42 عصر     |     () نظر
 
سیتالوپرام بهتر است یا سرترالین؟

قرص سیتالوپرام بهتر است یا سرترالین؟

yourfun.ir

هر دو قرص از داروهای سری اس اس آر آی ها هستند که نقش مهمی در جلوگیری از بازجذب سرتونین در مغز دارند اما اینکه کدام قوی تر است و یا عمبکرد بهتری دارد بستگی به نوع بیماری و مچ شدن آن با بدن فرد دارد؛ ممکن است برای فردی قرص سیتالوپرام اثربخشی بهتری داشته باشد و برای فردی دیگر سرترالین. اما اثر ضد هراس قرص سرترالین توسط متخصصین امر تایید شده است در حالیکه قرص سیتالوپرام بیشتر برای افسردگی های قوی تجویز میشود. در کل ممکن است عوارض جانبی سرترالین از سیتالوپرام کمتر باشد و در بلند مدت اثربخشی بیشتری از خود نشان دهد. برای افرادی که افسردگی خفیف همراه با هراس اجتماعی دارند قرص سرترالین بیشترین اثربخشی را خواهد داشت. هر دو قرص جزو پر مصرف ترین داروهای افسردگی در جهان هستند و توسط متخصصین داروشناسی و روانپزشکان اثربخشی هر دو مورد تایید است اما مصرف خودسرانه هیچ یک از داروها توصیه نمیشود. همچنین ترک یکباره ی داروها موجب سندرم ترک شده و ممکن است باعث عود کردن بیماری شما شود لذا ترک مصرف داروها نیز طبق نظر روانپزشک با کم کردن دوز صورت میگیرد. سیتالوپرام عارضه ی بیشتری در جهت تضعیف موقت قوای جنسی دارد و از این لحاظ سرترالین بهتر از سیتالوپرام است.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط عرفان 94/2/18:: 8:42 عصر     |     () نظر
<      1   2   3   4      >
درباره
صفحه‌های دیگر
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها