سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که حاجت به مؤمن برد چنان است که حاجت خود به خدا برده و آن که آن را به کافر برد چنان است که از خدا شکایت کرده . [نهج البلاغه]
سایت تفریحی اچ فانی
 
وسایل مورد نیاز خوانندگی چیان؟

 

ابتدایی ترین تجهیزات برای شروع خوانندگی

چنانچه میخواهید بصورت آماتور خوانندگی را شروع کنید و یک استودیو خانگی فراهم کنید به تجهیزات زیر نیازمندید:

1- محیط آکوستیک؛ محیطی که فاقد هر گونه صدای اضافه ای باشد، شیشه ها و درب کاملا عایق صوتی بوده به طوری که کمترین صدا نیز به داخل اتاق وارد نشود. استفاده از فوم و شانه تخم مرغ و.. برای جلوگیری از انعکاس و برگشت صدا در این اتاق ضروری است. از اتاق های کوچک برای این کار استفاده نکنید.

2- کامپیوتر مناسب؛ کامپیوتر یا لپ تاپی حداقل با سی پی یو سه هسته ای و رم 4 گیگ و حافضه 300 گیگ.

3- پلاگین DAW مناسب؛ دیجیتال آیدیو ورکیشن همان برنامه هایی هستند که به شما در کار میکس و مسترینگ کمک میکنند ،مانند اف ال استادیو، میکس کرفت،کیوبیس، آدوب اودیشن و..

4- کارت صوتی اکسترنال، شما یک کارت صوتی با نرخ نمونه برداری حداقل 48 کیلوهرتز نیازمندید از جمله کارت صوتی های معتبر میتوان به بهرینگر،کریتیو اشاره کرد.

5- میکروفن وکال، تفاوت این میکروفن ها با میکروفن های دینامیک در کیفیت ضبط و استفاده از دیافراگم بزرگ در آنهاست.

6- پایه میکروفن؛ برای اینکه میکروفن تکان نخورد و لرزه ای نداشته باشد حتما بایستی از یک پایه ثابت برای میکروفنتان استفاده کنید.

7- پاپ شیلد؛ برای جلوگیری از مشدد کردن صداهایی همچون پ،ک،ب و.. میباشد و همچنین از ورود گرد و غبار و آب دهان به داخل میکروفن جلو گیری میکند.

8- هدفون؛ شما در هنگام خوانندگی به یک هدفون نیازمندید که صدای موزیک را بشنوید و همزمان با آن بخوانید.

9- اسپیکر مانیتورینگ؛ اسپیکرهایی که تمام بم و زیر های صدا را به طور دقیق اجرا میکنند و شما را در کار میکس کمک میکنند، میکسی که با این اسپیکرها انجام شود تقریبا در تمامی بلندگو ها همچون بلندگوی گوشی، لپ تاپ،خانگی،تلویزیون،ماشین و... به طور دقیق و واضح قابل شنیدن هست.

موفق باشید.


کلمات کلیدی:

نوشته شده توسط عرفان 95/6/6:: 6:21 عصر     |     () نظر
درباره
صفحه‌های دیگر
لیست یادداشت‌ها
پیوندها
آرشیو یادداشت‌ها